top of page

#1 Få produktet til å se billigere ut enn det er.

 

  • “Kom deg på iTunes for kun 9.99!” Sier de. Og det høres jo fint ut. Men det er bare første singel, første året. Gir du ut to album og fire singler (Som er lite for de fleste)  koster det plutselig over tusen kroner hvert eneste år!


Indigoboom er tydelige på pris og har INGEN skjulte kostnader.  Les mer.

 

 

 


#2 Splitt opp tjenesten og selg bitene. (batteries not included)
 

  • Ryanair er eksperter på dette. Først får du en billig flybillett, så legger de på for bagasje, seter, køplass, innsjekk osv. Amerikanske musikkdistributører tar ofte ekstra for å legge deg ut på nye tjenester, til nye land, for å hente Youtube royalties, og ikke minst for å administrere TONO inntektene dine, Dette gjør TONO en utmerket jobb med aldeles gratis. (Meld deg inn ASAP hvis du ikke allerede er medlem


Når vi legger til ting er det alltid inkludert i ditt medlemskap. Les mer om medlemskap her.

 

 

 


#3 Se ut som velgjørere

 

  • Direktøren for Ryanair bruker mye tid på å se folkelig ut og framsnakke hvordan han gjør flyturer mulig for alle. I USA sier distributøren “Behold 100% av alle penga!”, men dette er bare en annen måte å si at de ikke tror du kommer til å tjene noe. Dessuten tjener de jo mye på deg uansett.  (se punkt 1&2)


Indigoboom er rimelig fordi vi jobber med Phonofile. I god norsk dugnadsånd deler alle på kostnaden av drift og utvikling. Derfor betaler alle artister og plateselskap en prosent av inntekten sin. Dette gjør at vi er motivert til å hjelpe deg å selge/streame mest mulig.

 

 

 


#4 Hold kunden unna
 

  • Det aller siste Ryanair vil er å snakke med kundene sine. Derfor gjør de dette så vanskelig som overhodet mulig. Det samme gjelder Amerikanske musikkdistributører. Endeløse nettsider med spørsmål og svar på engelsk brukes for å holde deg som kunde på armlengdes avstand.


Vi ser helt motsatt på dette og ønsker dialog med alle våre artister om alt det de måtte lure på. Selv om det er en enkel sak å laste opp musikk hos oss, er det ofte spørsmål rundt musikksalg, navneendringer, nye cover m.m. som det er best å snakke med noen om. Indigoboom sitt telefonnummer finner du overalt på nettsiden og nederst på mobilmenyen. Vi snakker naturligvis norsk og bor i samme tidssone. Kontaktinfo finner du her.

Hva har Amerikanske musikkdistributører og Ryanair felles? Sjekk triksene

IndigoBoom

Digital-Distribusjon

DIN MUSIKK PÅ

OG ALLE DE ANDRE

bottom of page