MARKETING

Kurs: Digital selvtillit som artist/manager

Har du satt av tid til å jobbe fram en plan om hvordan du skal få fram musikken din når praktisk talt alle i hele verden kan gi ut musikk? Merker du at det er mye å ta tak i? Du er kanskje en råere artist enn mange andre, men du må likevel rope høyest, på den aller mest spesielle måten, og mot riktig område, ha et godt innhold som gjenspeiler deg og musikken din, oppdatere, analysere, evaluere ... pust. Det ordner seg. Få digital selvtillit gjennom vårt kurs.


Her hjelper vi deg med å nå ditt publikum ved å planlegge ditt artisteri digitalt, gå gjennom hvem du er som artist og hva du kan dele med ditt publikum gjennom musikken og ditt innhold i sosiale medier. Det er mye som skal til for at et potensielt publikum og samarbeidspartnere skal velge å være med på din reise som artist, og vi skal sammen analysere, oppdatere, avklare tidsbruk og innhold, lage promoplan, m.m.

Er du interessert i å vite mer om kurset?

Klikk her for å fortelle oss at du er interessert!

(- der kan du altså si ja takk til at vi tar kontakt med deg for å fortelle mer om kurset, 
som absolutt ikke er en bindende påmelding, men heller en vennlig innbydelse 
til kurset, som ikke skal koste skjorta men heller .... pust. Det ordner seg. De klikker.)


Det er foreløpig satt av tre kursdatoer: 9, 10 og 11 juni - kl 15.00 alle dager


Påmeldingen har startet, det er 3 plasser pr kurs, og førstemann til mølla.

Du bør sette av minst 3 timer den dagen kurset foregår. Kurset vil koste 1950,-

DigiTaktikk

Indigoboom utvider tilbudet med DigiTaktikk.

Indigoboom har over 3000 artister og labels i stallen som har stått for over 138 millioner streams bare de siste 12 månedene.

 

For å fokusere enda mer på norske artister under koronakrisen har vi også brukt store ressurser på å promotere norske spillelister gjennom initiativet StreamNorsk.no.

 

På få uker har vi samlet opp mot 100 norske spillelister med kun norske artister, og har promotert og annonsert så de har blitt sett, spilt og delt av over 800 000 på Facebook og Instagram. 

Vi har forsøkt å være en ekstra promo-ressurs spesielt overfor platebransjen under koronakrisen, og være med på å øke tilstedeværelsen av norske artister på feks Spotify.

 

Gjennom vårt arbeid med initiativet StreamNorsk.no har Indigoboom fått ny kompetanse, utvidet stab og et helt nytt marketingteam.

Nå vil vi dele vår erfaring på marketing og annonseringsfronten med deg!

 

DigiTaktikk er rett og slett det vi har kalt våre planer for å gjøre deg større digitalt.

Gjennom analyser og målrettede kalkyler vil vi plassere deg på riktig sted til riktig tid digitalt, med det riktige innholdet for deg og dine medsammensvorne. 

 

Her er noen av våre digitale pakker:

 

DigiTaktikk 1: 3000,- / 1 mnd annonseringstid

Inkluderer digital plassering, målgruppeorientering, annonsekroner, teknikerarbeid, annonseplanlegging, oppsett, vurderinger, analysering av data, m.m.

 

DigiTaktikk 2: 5 000,- / ca. 3 mnd annonseringstid

Inkluderer digital plassering, målgruppeorientering, annonsekroner, teknikerarbeid, annonseplanlegging, oppsett, vurderinger, analysering av data, m.m.

 

DigiTaktikk 3: 10 000,- / ca. 6 mnd annonseringstid

Inkluderer digital plassering, målgruppeorientering, annonsekroner, teknikerarbeid, annonseplanlegging, oppsett, vurderinger, analysering av data, innholdsproduksjon, m.m.

Ta kontakt for muligheter rundt digitale pakker. Vi gjør også PR, så det er mulig å kombinere flere løsninger.

 

Interessert i kurs eller digitale pakker?

Fyll inn under for en uforpliktende prat med oss!

Velg en av disse eller begge to

Markedsansvarlige

CAROLINE INGEBERG

Kursleder

caroline@indigoboom.com

Caroline Ingeberg har jobbet innenfor ulike instanser i musikkbransjen i 20 år. Hun har hatt sin egen bedrift siden 1999, og jobbet med kunder som EMI music, ZTV, NRK,
TV2, Radio 1, Radio Norge, Stealth Music, Quartfestivalen, Hovefestivalen og mange flere.


De siste 3 årene har hun jobbet med booking, management, tour management og markedsføring i Skyskraper Artist (tidl. Igloo management og Kulturservice booking), som har artister som bl.a. Rein Alexander, Anita Skorgan, Sissel Kyrkjebø, Secret Garden, Hanne Sørvaag, Lars Bremnes, Dance with a Stranger, m.fl.


I tillegg er hun sanger og låtskriver (Ralph Myerz, The Shitsez), 2 ganger Urørt-finalist (Strawberry Sadness, Dobbelmono) og jam-sjef på det legendariske Josefine Vertshus.

THOMAS OLSEN GISMARVIK

DigiTaktikk

thomas@indigoboom.com

Thomas Olsen Gismarvik har alltid hatt høy interesse for musikk og markedsføring og startet hos Indigoboom i vinter. Han har fullført sin bachelorgrad “Music Business - Music Production” ved Høgskolen i Innlandet på Rena. 

Interessen for markedsføring har allerede foregått i over 2 år og Indigoboom sitt konsept StreamNorsk.no gav han muligheten til å spesialisere seg enda mer innen markedsførings området via sosiale medier.

 

Etter han og Indigoboom har markedsført i 2 måneder har de nådd ut til over 800 000 via Facebook og Instagram. De er stolte over å kunne si at deres bidrag har hjulpet til at tusenvis av mennesker har hørt mye mer norsk musikk.