Pressemelde? Men til hvem?

May 31, 2016

 

Du/dere er klare med den nye skiva.  Kanskje har det blitt skrevet en pressemelding. So far so good. Men så var det utsendingen da.

 

Indigoboom har mailingliste for pressemelding av musikk med alle de viktigste kulturredaksjonene/tidskriftene og kan hjelpe deg med både utsendelse og oppsett.

 

Her er noen grunnleggende elementer som bør være i alle pressemeldinger for nye utgivelser du må samle opp først.

 

1. Overskrift

2. Kort beskrivende tekst.

3. Coverbildet eller et artistbilde (Link høyoppløselig versjon)

4. Link til nedlasting av selve låta

5. Kontaktinfo: navn,epost og mobilnummer.

6. Link til Spotify og TIDAL (Dersom de er aktive ved meldingstidspunkt)

7. I tillegg er det en del regler om avsender og avmeldingslenker man må forholde seg til.

 

Er det noen som leser pressemeldinger da?

Det korte svaret på det er, nesten ingen. Pressemeldinger uten lokal eller nasjonal relevans, el. gjenkjennbare navn blir nesten garantert oversett.

 

Allikevel er pressemeldingen fortsatt en en anerkjent del av et plateslipp fordi den samlet sett bidrar til å heve bevisstheten om band eller artistnavn. Når journalisten ser en overskrift eller kanskje kjenner igjen navnet for tredje gang kan det plutselig skje noe. Men altså, som for alle andre som vil ha pressens oppmerksomhet, nåløyet er trangt.

 

Trenger du hjelp med utsending og oppsett av pressemelding?

Vi gjør følgende :

1. HTML oppsett

2. Språkvask

3. Utsending til over 100 kulturredaksjoner/Radioer/Journalister

 

Introduksjonstilbud juni kr.1950.- pluss mva.

 

Ta kontakt.

Her er etpar eksempler på pressemeldinger, hvordan man setter dem sammen m.m.

 

 

 

 

Please reload

Featured Posts

Vi spurte ni artister om det å være artist (Video)

May 22, 2017

1/2
Please reload

Recent Posts

February 12, 2016

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square